16.5.2013

Vaan ihanaa on kuunnella niin harhaisia hourematkoja, keksittyjä kaupunkeja




Viikonloppu oli varsinaista tunteiden vuoristorataa, fiilikset vieläkin vähän sekaisin.
Parin mutkan kautta päädyin katsomaan lätkää baariin Jannen, Katin ja Tarjan kanssa.
Jannen tanssiessa ripaskaa ja hullutellessa fiilis kohosi huomattavasti, baarimikollakin oli hauskaa.
Lopulta päädyin Sampsa Astalan akustiselle duokeikalle, kameran olin onnellisesti unohtanut kotiin.
52v mies koitti iskeä mua, kuulin muun muassa analyysin mun tyylistä ("sun silmälasit viestivät akateemisuudesta mutta nahkatakki, se taas on silkkaa rock'n'rollia!" .....yeah right, ihan miten vaan).  

V saapui keskellä yötä kaupunkiin muutaman tunnin myöhässä, silkasta väsymyksestä ja sympatiasta poimin silti V:n asemalta mun luokse. Päivällä saattaessani V:tä asemalle olin ihan varma, ettei me enää kuultaisi toisistamme. Myöhemmin sain todeta olleeni väärässä, loppujen lopuksi asiat ovat oikeastaan ihan hyvin näin.


 Kadulla tuli vastaan mies kylpytakissa. Joku 50+ nainen muisti mut, oltiin nähty viimeksi edellisen kerran ollessani koiravahtina. Kaksi suloista tyttöä tulivat juttelemaan, kun olin hoitokoiran kanssa lenkillä.  Aurinko paistoi ja kaupungin juopot olivat hyvällä tuulella. Juoppojen hyväntuulisuus tarttui muhunkin, pitkästä aikaa tajusin oikeasti jollain tasolla pitäväni tästä kaupungista.

Viikonloppuna keskustelin sukulaismuksujen kanssa jääkiekosta, ja jotenkin keskustelu siirtyi mun ikään. Tädin kulta kysyi kuinka vanha mä nyt olen, vastauksen kuultuaan silmät loistaen: "No mutta sittenhän sä oletkin vain vähän nuorempi kuin Suomen mm-joukkueen pelaaja Joni Ortio!" Lätkä taitaa saada kaikki enemmän tai vähemmän sekaisin, etenkin nyt kun Suomi pääsi neljän parhaan joukkoon.

Ps. PMMP lopettaa syksyllä, onneks nään bändin ainakin kaks kertaa tulevana kesänä. Jos blogin lukijoissa on PMMP-faneja, niin tulkaahan moikkaamaan jos satutte näkemään mut kesän keikoilla! :)

2 kommenttia: