30.11.2012

Toivepostaus: hiukset.

Hiuspostaus lojunut blogin syövereissä ties kuinka kauan odottaen julkaisua, älkää ihmetelkö jos sanamuoto jossain kohtaa ihmeellinen - tää on ollut ainakin kaks kuukautta unohtuneena. Selkeesti liikaa kaikkea meneillään.



 Mä olen todella huono tekemään näitä toivepostauksia, mutta toisaalta ollut ihan liikaa ohjelmaa viime aikoina enkä viitsinyt julkaista kiireessä tehtyä postausta. Lyhyehkön hiuspostauksen olen aiemminkin tehnyt ( Style's gonna change but sentiment aint ), mutta nyt siis tarkemmin hiusjutuista. Äänestyksessä toivottiin myös vaatepostausta, mutta päätin sitten tehdä suosiolla kaksi erillistä postausta välttääkseni liiallista sekavuutta.

Mulla on ollut nyt kuutisen vuotta lyhyet hiukset, tosin aiemminkin mulla on ollut aika eri mittaisia hiustyylejä. Lyhyeksi leikkaaminen oli suht radikaali ja nopea päätös, vaikka ajatus oli ollut mulla mielessä jonkun aikaa - mun hiukset ovat nimittäin luonnostaan aika paksut, joten voitte vaan kuvitella miten tuskaista on pitää päässä sellaista pitkää karvapipoa kesähelteillä. Pisimmillään mun hiukset ovat olleet vyötärölle asti, lyhyimmillään taas aika lyhyt poikatukka. Rakastan lyhyiden hiusten helppohoitoisuutta ja nopeutta, mutta silti koitan parhaillaan kasvattaa hieman pidempää karvakasaa päähäni.

Ystäväiseni Kati on ties kuinka monta kertaa auttanut mua hiusten värjäämisessä ja hän myös suositteli mulle Tanjaa hiustenleikkuuta hoitamaan. Näin blogin välityksellä vielä kerran iso kiitos kaikesta Katille, olet ihana <3 Tosin viime kerralla tein "syrjähypyn" ja kävin Glamissa, ja ihastuin kyllä paikan sisustukseen ja työntekijöiden asenteeseen.

 
Kumpikin kuva vuodelta 2009. Joskus tuon vuoden aikana muistaakseni värjäsin ekan kerran punaiset hiukset - lähinnä siksi, kun kaikilla muilla oli siihen aikaan mustat tai blondit hiukset. Lisäksi mulla oli ollut mustat hiukset aika pitkään, joten en halunnut jumiutua mustaan, mutta ilmeisesti jumiuduinkin punaiseen :D
 Kymmenen kuukauden blondijakson aikana ehdin kokeilla pinkkejä raitoja sekä tuhota hiukseni vaalentamisella aika surkeaan kuntoon. Lopulta meni hermot säälittävään hamppukasaan ja punainen teki paluun.  Ajoittain mulla on ikävä tota blondi-pinkki yhdistelmää, mutta en halua enää pilata hiuksiani tarkoituksella. En tosiaan suosittele kenellekään blondaamista monen vuoden musta- ja punahiuksisena olon jälkeen, ellei sitten ole valmis käyttämään aikaa ja hermoja (+sievoisen summan rahaa) hiuksiin.
Työni vuoksi en voi hirveästi vaihdella hiustyylejä tai muutenkaan kokeilla mitään radikaalia muutosta, joten peruukit ovat ihana keksintö nopeaan muodonmuutokseen. Lisäksi hiukset säästyvät turhilta värjäilyiltä :) Jossakin välissä voisin hommata jonkun kunnollisen peruukin, tähänastiset kun ovat olleet halpiskamaa. Esimerkiksi toi pinkki peruukki takkuuntui jo parissa tunnissa, sinisestä muistaakseni irtoili hiuksia.
 
 Oon käynyt läpi melkeinpä kaikki punaisen sävyt - oranssinpunainen, shokkisävyt, punaruskea, tummanpunainen...... Punaiseen väriin ei tosiaan kyllästy nopeasti - jotain kertoo jo se, että useamman vuoden ajan mä olen aina palannut takaisin punaiseen. Punainen ei ainakaan mulla ole juurikaan rajoittanut vaatteiden värejä, koska vaatekaapissa on muutenkin niin tummia vaatteita. Aikoinaan ihmiset selittivät mulle kuinka mä kyllästyisin punaiseen nopeasti ynnä muuta sellasta perus strereotyyppista, naureskelin jo silloin ihmisten ennakkokäsityksiä. Punaiseen vaan jää koukkuun. Joskus mua on ärsyttänyt punaisen värin "muodikkuus", yhtäkkiä mun värjäämisen jälkeen monet muutkin ovat värjäneet hiuksensa punaisella. Mutta mikäpä siinä, onhan se kiva väri :D
 Multa on kyselty millä mä värjään hiukseni, miten mä saan punaisen värin pysymään ja niin edelleen  Tosiaan Schwarzkopfin Live XXL-sarjasta löytyy mun luottovärit, hinta-laatusuhde on hyvä ja värit pysyvät hyvin päässä. (Livellä oli ainaki joskus kiva tummanliila väri, sai kivaa vaihtelua mustiin hiuksiin). Syväpuhdistava shampoo, punaisille hiuksille tarkoitettu hiusnaamio sekä silkkitipat ovat mun hiusten pelastus, ilman niitä olisin varmaan hermostunut hiusten surkeaan kuntoon ja leikannut hiukset siiliksi. Opiskelijabudjetille sopivampi silkkitippojen korvaajahan on ihan tavallinen ruokaöljy, kannattaa kokeilla jos on hiukset huonossa kunnossa!


weheartit.

Yritän saada loputkin toivepostaukset tehtyä, ja samalla yritän saada bloggerin kuvajutun toimimaan taas kerran. :) Mutta hei, joulu on kohta! <3 Onko lukijoista kukaan jo nyt innoissaan joulusta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti